interactief = experimenteel = niet alles lukt = veel te leren
De studenten hebben het theoretische deel al gehad en moeten nu parallel aan de gastcolleges een casus uitwerken. De betrokken docenten gedragen zich als leden van een RvB en de studenten moeten zich als consultants gedragen. Er gebeurt heel wat buiten de colleges om.
Gedurende de gastcolleges kunnen studenten allerlei praktische vragen stellen en is het de bedoeling dat ze op een 'andere' manier meer bekend raken met de kleurentheorie.
Vandaag wordt een interessant gastcollege, ik ga een vrij witte interventie demonstreren. Of beter gezegd, de studenten gaan een vrij witte interventie ervaren en doorleven. Hiervoor hebben we een interventie bedacht genaamd HELP: Hear, Explore, Learn & Propose. Of in goed Nederlands: Hoor, Exploreer, Leer & Proposeer.
Deze HELP interventie, welke vrij 'groen'is, hebben we 'wit gemaakt. Zeker de eerste 10 minuten waren vorig jaar vrij spannend: wat nu? Wat is de bedoeling? Hoe en wat moeten we nu echt doen? En als het loopt, een vraag of opmerking deponeren die de eventuele ontstane convergentie weer divergeert.
Ik ben benieuwd hoe het dit jaar gaat. Interessant was te zien wat er vorig jaar gebeurde. Er waren verschillende groepen die, zonder dat het gestuurd was, gecentreerd waren rondom een dominante kleur. Een paar blauwe groepen, een groene groep en een paar rode groepen.
Voor de liefhebbers:
Intro: http://www.youtube.com/watch?v=RgEvL0aQxoE
Geel: http://www.youtube.com/watch?v=XcDntbsuh4w
Blauw: http://www.youtube.com/watch?v=KGH9fzi3I-g
Rood: http://www.youtube.com/watch?v=sXvptWviUBI
Groen: http://www.youtube.com/watch?v=ko0aqNYL0L4
Wit: http://www.youtube.com/watch?v=y8Q6gPN8b1o
Toepassingen: http://www.youtube.com/watch?v=w9KPPOBqvuw
Geen opmerkingen:
Een reactie posten